"Loading..."

HİZMET SEKTÖRÜNDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ

07 Eylül 2020 16:00

Kalite; “bir mal veya hizmetin müşteri gereksinim ve beklentilerini karşılayabilme yeteneğidir" diye
tarif edilebildiği gibi, "bir ürün veya hizmetin özelliklerinin, mevcut veya ileride gerek duyulabilecek alıcı
(müşteri-vatandaş) ihtiyaçlarını karşılayabilme yeteneği olarak da tanımlanabilir.
Kalite Kavramının birbirini tamamlayan çeşitli tanımları da yapılabilir.

  • Kalite, bir hayat felsefesidir.
  • Kalite, bir yönetim tarzıdır.
  • Kalite, mutlu vatandaştır.
  • Kalite, vatandaşlarımızın ihtiyaçlarının ve makul beklentilerinin karşılanmasıdır.
  • Kalite, rekabet gücünün yükseltilmesidir.
  • Kalite, israfın önlenmesidir.
  • Kalite, verimliliğe giden, maliyeti en fazla etkileyen fakat en az yatırım gerektiren bir yoldur.
  • Kalite, vatandaş ile hizmet veya ürün satıcısını birleştiren bir yoldur.
  • Kalite, daimi bir iyileştirme sürecidir.
  • Kalite, objektif ve sübjektiftir.

Tüketicilerin beklentilerine bağlı olarak, kalite kavramı topluma, toplumun kültürel gelişimine, beğeni
ve alışkanlıklarına göre değişen bir kavramdır. Amaç müşteri beğeni ve gereksinimlerini daha iyi
yakalamak ve rakiplerinden daha iyi mal ve hizmet üretmektir.
Hizmetlerin soyut olma özelliği; hizmetin satın alındıktan sonra tüketicinin kullanım hakkını edineceği
tecrübeyi ya da tüketimini anlatır. Hizmetin soyut olması, elle tutulamayan ve koklanamayan soyut
unsurları da ifade etmektedir.

Eyüp ZENGİN
Qafqaz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Bakü - AZERBAYCAN
Ayhan ERDAL
Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Adapazarı – TÜRKİYE
 

HİZMET SEKTÖRÜNDE TESİS VE SİTE YÖNETİMİ

Soyut hizmetler olarak belirtebileceğimiz hizmetlerde tesis ve site yönetimlerini de belirtebiliriz. Site
ve tesislerde profesyonel olarak verilen hizmetlerin tamamı elle tutulamayan ve koklanamayan soyut
hizmetlerdir. Son yıllarda hem ülkemizde hem de dünyada giderek önem kazanan ve gelişen Tesis ve
Site Yönetimi sürekli gelişen yapısıyla istihdama en fazla katkı sağlayan sektörlerdendir.
Tesis Yönetimi ve Site yönetimi bir tesisin, sitenin yönetilmesi ve geliştirilebilmesi için entegre
biçimde profesyonel yönetimde ihtiyaç duyulan unsurları birleştirir. Her tesisin, her sitenin yönetim,
teknik, bakım, onarım, tamir, temizlik, güvenlik, finansman, hukuk, ilaçlama, bahçe ve peyzaj bakımı
gibi birçok hizmet ihtiyacı bulunmaktadır. Bu gibi hizmetler için malikler isterlerse kendi içlerinden
birini yönetici seçebilir veya bu hizmeti dışarıdan bir yöneticiye verebilirler. Fakat çok sayıda
gayrimenkulden oluşan toplu ve karma yapılar için profesyonel yönetim, ihtiyaçları daha iyi
karşılayacaktır.

Orkun Şirketler Grubu
Eylül 2020

İstanbul Merkez Ofis

Barbaros Hayrettin Paşa Mah. E5 Yan Yol Üzeri 1992.Sok. No:16/233-234 VetroCity Residence, 34522 Esenyurt/İstanbul, Türkiye

İstanbul Merkez Ofis - Telefon
0212 854 03 83
0212 854 34 69
0212 854 03 84
Faks
0212 853 40 80
İstanbul Merkez Ofis - E-Posta
info@orkuntesisyonetim.com.tr

Ankara Bölge Sorumlumuz - Telefon
0530 144 68 53